Cikkek
 

A dunaújvárosi Pentele-híd közelnézetben

Vélemény

Arról többet is lehet hallani, hogy tömegesen szüntettek meg vasúti szárnyvonalakat az országban, de arról jóval ritkábban esik szó, hogy az SZDSZ-es gazdaságpolitika a közúti személyszállítás terén is érezteti a hatását.

Nagyon jó - negatív - példa erre a Dunaújváros és a Duna túloldalán lévő (az új híd átadása után közelebb kerülő) települések közötti autóbuszos közlekedés. A problémák forrása a liberális vezetés alatt álló GKM könyörtelensége a Volán-társaságokkal szemben: jelen esetben az autópálya-híd buszok számára fizetőssé tétele.

Így hát az Alba Volán és a Kunság Volán kénytelen matricát venni az új Pentele-hídon át közlekedő buszaikra, amely tovább növeli a társaság veszteségeit. Ennek következményeképp a járatok száma egyre csökken, így azok egyre túlzsúfoltabbak, gyakran nem is férnek fel az utasok a buszokra.

Bár a tőkés társadalmi elit büszke tagja, Kóka János megígérte, hogy az új hídon a személyforgalom ingyenes lesz, a miniszter azonban ebbe (SZDSZ -es módra) nem értette bele az utasokkal teli Volán-autóbuszokat, csak a személyautókat.

Így, míg a 160-170-nel száguldozó terepjárók matrica nélkül vehetik igénybe az alig 5 km-es autópályaszakaszt, addig a csőd szélén álló tömegközlekedési cégek kénytelenek útdíjat fizetni, s a veszteségeket a járatok számának csökkentésével kompenzálni. Így a tömegközlekedést választó dolgozó és tanuló emberek járnak megint rosszabbul, nem a gépjárműtulajdonos milliomosok.

S ez csak egy példa a sok közül arra, hogy a kisebbik kormánypárt milyen pusztítást okozott az elmúlt bő öt évben: az egészségügy kapitalizálása (vizitdíj, OEP privatizálása), az oktatás tönkretétele (óraszámnövelés, kezeskedés a tandíj bevezetésében, félresikerült kétszintű érettségi), s most jöhet a szabad "demokrata" kezelése a tömegközlekedésnek is. Meg kell állítani ezt az Európától divergáló folyamatot

Kun Ádám (tanuló), Apostag