Arról többet is lehet hallani, hogy tömegesen szüntettek meg vasúti
szárnyvonalakat az országban, de arról jóval ritkábban esik szó, hogy az
SZDSZ-es gazdaságpolitika a közúti személyszállítás terén is érezteti a hatását.
Nagyon jó - negatív - példa erre a Dunaújváros és a Duna túloldalán lévő (az új
híd átadása után közelebb kerülő) települések közötti autóbuszos közlekedés. A
problémák forrása a liberális vezetés alatt álló GKM könyörtelensége a
Volán-társaságokkal szemben: jelen esetben az autópálya-híd buszok számára
fizetőssé tétele.
Így hát az Alba Volán és a Kunság Volán kénytelen matricát venni az új
Pentele-hídon át közlekedő buszaikra, amely tovább növeli a társaság
veszteségeit. Ennek következményeképp a járatok száma egyre csökken, így azok
egyre túlzsúfoltabbak, gyakran nem is férnek fel az utasok a buszokra.
Bár a tőkés társadalmi elit büszke tagja, Kóka János megígérte, hogy az új hídon
a személyforgalom ingyenes lesz, a miniszter azonban ebbe (SZDSZ -es módra) nem
értette bele az utasokkal teli Volán-autóbuszokat, csak a személyautókat.
Így, míg a 160-170-nel száguldozó terepjárók matrica nélkül vehetik igénybe az
alig 5 km-es autópályaszakaszt, addig a csőd szélén álló tömegközlekedési cégek
kénytelenek útdíjat fizetni, s a veszteségeket a járatok számának csökkentésével
kompenzálni. Így a tömegközlekedést választó dolgozó és tanuló emberek járnak
megint rosszabbul, nem a gépjárműtulajdonos milliomosok.
S ez csak egy példa a sok közül arra, hogy a kisebbik kormánypárt milyen
pusztítást okozott az elmúlt bő öt évben: az egészségügy kapitalizálása
(vizitdíj, OEP privatizálása), az oktatás tönkretétele (óraszámnövelés,
kezeskedés a tandíj bevezetésében, félresikerült kétszintű érettségi), s most
jöhet a szabad "demokrata" kezelése a tömegközlekedésnek is. Meg kell állítani
ezt az Európától divergáló folyamatot