ISMÉT
EGYSÉGBEN
A BKV
SZAKSZERVEZETEI A
„Szabadság”
szerkesztőségétől
felkérést
kaptam,
hogy mint
BKV-dolgozó,
írjam
meg, hogyan
éltük
meg mi az
április
7-i sztrájkot,
mit akarunk
ezzel elérni,
mi is a
célunk.
Örömmel
teszek eleget
ennek a
kérésnek,
mert így
elmondhatom
azokat a
dolgokat
is, amelyeket
más
médiák
elhallgatnak,
vagy felületesen
kezelnek,
úgy
próbálva
ezzel sztrájkunkat
beállítani,
mintha kizárólag
önös
érdekből,
úgymond
„csak a
saját
hasunk miatt”
tettük
volna.
Ezért
elsősorban
hagy szögezzem
le, természetesen
nem vagyunk
szentek,
és
érdekeink
között
nem utolsó
szerepet
kapott a
tiltakozás
a tervezett
létszámleépítés,
és
munkahelyünk
jövője
miatt is. De
meggyőződésünk,
hogy az
ún.
paraméterkönyv
tervezetei
ugyanolyan
károsan
hatnának,
hatnak a
budapesti
tömegközlekedésre,
ezáltal
az utasokra
is, mint
ránk.
Tehát
mi nem csak
magunkért
tettük,
tesszük
ezt, hanem
minden emberért,
aki használja
a tömegközlekedést,
és
talán
közvetve
minden emberért,
akinek a
munkahelyét,
a megélhetését
fenyegeti
a kormány
felelőtlen,
nemtörődöm
politikája. Nagy
örömmel
tapasztaltuk,
hogy az
utasok többsége
megértette
ezt, és
egy minimális
kisebbséget
kivéve,
egyetértett
velünk
és
támogatott
minket.
Őszinte
örömmel
fogadtuk
a Magyar
Kommunista
Munkáspárt
szolidaritását
és
támogatását
is. (Megjegyezném,
az egyetlen
párt,
aki felvállalta
azt, hogy
teljes mellszélességgel
kiáll
mellettünk).
Ez jelentős
morális
erősítést
adott nekünk,
hiszen könnyebb
egy harcot
megvívni,
ha a „hátország”
támogatja
az élvonalban
küzdőket. De
nem csak
a paraméterkönyv
adatairól
van szó.
Hiszen Demszky
Gábor
főpolgármester
úr
is elismerte,
hogy ha
nem rendeződik
a BKV állami
támogatása,
egy újabb
évet
nem fog
tudni megérni
a cég. Konkrétan
gondolok
itt az ún.
„normatív
támogatásra”.
A kormány
illetékes
szóvivői
szerint,
ők tartják
magukat
a 2003-ban
kötött
megállapodásban
szereplő
összeghez.
Ez igaz.
De most
2008-at
írunk.
És
sajnos,
azóta
zajlik egy
folyamatos,
jelentős
infláció.
Tehát
az akkori
összeg
reálértéke,
már
semmiképp
nem jelenthet
annyit,
mint akkor.
Sajnos ezt
a kormány
nem hajlandó
tudomásul
venni. Ez
a politika
pedig, a
BKV működésének
ellehetetlenítéséhez,
ezáltal
egyenes
úton
a csődeljárásához
vezet. A
csőd után,
a megszokott
módon,
következhet
a privatizáció.
Bár
lehet, hogy
éppen
ez a cél. A
dolgozók,
akik megértették,
hogy ez
mit jelent,
örömmel
üdvözölték
a szakszervezetek
összefogását
ebben a
kérdésben.
Végre,
ha csak
részben
is, de sikerült
legyűrni
régi
rossz magyar
szokásunkat,
a széthúzást.
De most
talán
mindenki
megértette,
hogy a BKV
jövője
a tét. Sajnos,
kevés
számú
dolgozónál
már
jól
működik
a kormány
régóta
folyó
taktikája,
nevezetesen,
hogy az
emberek
érdeklődését
elnyomják,
eltompítják
különböző
médiakatyvaszokkal.
Belefásulnak
annyira,
hogy már
a saját
közvetlen
jövőjük
sem érdekli
őket. Noha
ők is csatlakoznak
a szakszervezetek
sztrájkjához,
de kivárásos
állásponton
mozognak,
valami majd
csak lesz. A
vezetőség
részéről
új
dolog nem
történik,
követik
a tőkés
erő ilyenkor
megszokott
és
réges-régen
használt
„cukor és
korbács”
elvét.
Sok üzemegységnél
ez sem segített
nekik, ezeken
a helyeken
100%-os
volt a munkabeszüntetés.
Sajnos abban
az üzemegységben,
ahol én
dolgozom,
8 embert
munkára
tudtak bírni,
kit édesgetéssel,
kit fenyegetéssel.
Mi nem ítéljük
meg ezeket
a kollégákat,
számoljon
el mindenki
a saját
lelkiismeretével,
amikor munkatársai
tekintetével
szembesül.
De reméljük,
hogy ha
a sztrájkot
folytatnunk
kell, ezek
az emberek
is megértik,
hogy az
ő érdekük
is azt kívánja,
csatlakozzanak
a közösség
által
vívott
harchoz,
mert csak
teljes összefogással
érhetünk
el eredményt.
CZÉRE
ÁKOS
|