Mi
a
bal
szemünkkel
nézünk
a
világra.
Így
sok
mindent
észreveszünk,
amit
csak
a
jobb
szemünkkel
nem
látnánk.
Másként
is
látjuk
a
világot,
mondjuk
úgy,
balszemmel.
Ezután
minden
számunkban
elmondjuk,
miként
is
látjuk
az
éppen
esedékes
eseményeket
a
saját
politikai
értékítéletünk
alapján,
balszemmel.
|
PROVINCIALIZMUS
Az
elmúlt
héten
Szíriában
jártam.
Nem Amerikában,
nem Japánban,
Szíriában,
ami ugyan
fontos ország,
de nem a
világ
közepe.
Magyarországról
jövet
az ember
mégis
úgy
érzi
magát,
mint egykor
a vándor,
aki a római
provinciából
elindult
Róma
felé.
Mivel
is foglalkozik
a politika
nálunk,
és
mivel Damaszkuszban?
Magyarországon
összeverekednek
azon, hogy
a XII. kerületben
lehet-e
Turul szobor
vagy nem
lehet Turul
szobor.
Szíriát
olyan „apró
ügyek”
foglalkoztatják,
mint, hogy
kirobbanthat-e
az USA és
Izrael egy
újabb
közel-keleti
háborút?
A közel-keleti
háború
mifelénk
piti ügy,
meg úgyis
eleve tudjuk,
hogy az
arabok rossz
fiúk
akkor is,
ha az izraeliek
támadnak.
Szíriában
azt mérlegelik,
hogy létrejön-e
a Földközi-tengeri
Unió,
a francia
elnök
nagy ötlete.
Ugyanis
ha igen,
akkor végleg
bekerítenék
Oroszországot.
Lehet, hogy
Európa
megszabadulna
az orosz
gázfüggéstől,
de közelebb
kerülne
a háborúhoz.
Nem egy
közel-keleti,
hanem egy
európai
háborúhoz.
Magyarországon
ez senkit
sem érdekel.
Viszont
nagy politikai
és
anyagi erőket
fordítanak
olyan égbekiáltóan
fontos ügyekre,
minthogy
Kapolyi
fizetett-e
Orbán
megfigyelésért
vagy sem,
visszafizeti-e
Zuschlag
a lenyúlt
pénzt,
s sikerül-e
szőnyeg
alá
söpörni
a szocik
újabb
szemetét.
Ez a provincializmus,
amelyben
végzetesen
elsüllyedt
a magyar
politikai
elit.
KAPOLYI
A
Magyar Nemzet
előjött
a Kapolyi
kártyával.
Csak idő
kérdése
volt. A
konzervatív
sajtó
eddig legfeljebb
csak azzal
hozakodott
elő, hogy
Kapolyi
már
a Kádár-rendszerben
miniszter
volt, meg
aztán
ő a leggazdagabb
MSZP-képviselő.
Ezek azonban
nem hatották
meg a szocialisták
táborát.
Kapolyi
miniszterségére
a kutya
sem emlékszik,
és
egyébként
is, Gyurcsány
is KISZ
KB-titkár
volt. Az
sem érdekel
senkit,
hogy milyen
gazdag,
mert többségük
úgy
van vele,
mint Rejtő
Jenő halhatatlan
kisembere,
Vanek úr,
akinek hiába
ajánl
az angol
konzul száz
fontot,
ő csak egyet
kér,
mert annyit
már
látott
életében.
Száz
fontot viszont
még
soha. Az
MSZP-re
szavazók
zöme
sem tudja
elképzelni,
hogy mit
jelentenek
Kapolyi
milliárdjai,
mert nekik
soha sem
volt, és
ahogyan
elnézem,
nem is lesz
ennyi pénzük.
Egészen
más
ügy,
hogy Kapolyi
magáncéget
pénzelt
azért,
hogy Orbán
Viktor után
kémkedjenek.
Ez csúnya
dolog, ráadásul
ezzel a
nem túlságosan
rokonszenves
Keller Lászlóval,
akinek láttán
a jobb érzésű
választó
zsebében
kinyílik
a bicska.
A
Kapolyi-kártya
nem véletlenül
került
elő. Laci
bácsi
bevállalta,
hogy összeszedi
az MSZP-ből
elcsámborgó
népeket,
sőt még
a baloldal
sakáljainak,
a Vajnai-féle
társaságnak
is együttműködést
kínált.
Kapolyi
eddigi politikai
szerepvállalása
kevésbé
volt ismert,
de jelentőségét
nem lehet
lebecsülni.
A Bokros-csomag
elfogadása
előtt pár
perccel
– ezt szó
szerint
kell érteni
– Szekeres
Imre, akkori
MSZP-frakcióvezető
magához
hívatta
az MSZDP-t
és
a Munkáspártot,
és
felszólította
őket: álljanak
lelkesen
a Horn-kormány
népnyúzó
politikája
mellé,
úgymond
a baloldali
egység
jegyében.
Kapolyi
László
igent mondott,
szép
nagy igent,
a Munkáspárt
pedig nemet,
nem kevésbé
nagyot.
Kapolyiék
a Szocialista
Internacionáléban
nem ellenezték,
hogy az
MSZP is
tag legyen,
függetlenül
attól,
hogy annak
sem történelmét,
sem jelenét
tekintve
az égadta
világon
semmi köze
sincs a
szociáldemokráciához.
2006-ban
Kapolyi
képviselőséget
vállalt
az MSZP
színeiben,
lényegében
baloldali
irányból
hitelesítve
az MSZP-t.
Kapolyi
úrtól
ezúttal
sem azt
várják,
hogy politikai
alternatívát
kínáljon
az MSZP-vel
szemben,
csak azt,
hogy port
hintsen
a szocliberális
uralommal
rohadtul
elégedetlen
tömegek
szemébe.
POLITIKAI
SEBESSÉGMÉRÉS
Nemrégiben
ezeken a
hasábokon
háborogtam
az ellen,
hogy a kormány
magánkézbe
akarja adni
a sebességmérést
is az autópályákon.
Az egészet
persze úgy
adták
be, hogy
a közlekedésbiztonság
javítása
érdekében
folyamatosan
mérni
kell a nyavalyás
autósokat.
Kis hazánk
pedig a
műszaki
fejlődésnek
olyan fokát
érte
el, hogy
az autópálya-matricákat
ellenőrző
gépek
képesek
a sebességet
kiszámítani
és
már
lehet is
büntetni.
Most
valaki rájött,
hogy „nincs
meg a törvényi
háttere”.
Kíváncsi
lennék
arra, hogy
eddig mások
miért
gondolták,
hogy megvan.
A lényeg
persze nem
ez. Valamelyik
kormányzati
főokos szeretett
volna előrelépni,
s azt gondolta,
hogy az
autósok
megbüntetésén
csinál
karriert.
Időközben
másik
okosok rájöttek,
hogy ez
nem lesz
így
jó.
Az autópályákon
ugyanis
döntően
nem a csavargyári
munkások
és
kisfizetésű
értelmiségiek
Suzukijai
tépnek
ezerrel.
Mondjuk,
a külföldiek,
de őket
meg úgysem
érik
utol. Maradnának
az állami
Audik, BMW-k,
na és
a kormánypárt-közeli
rokonság
bazi nagy
terepjárói.
Házi
nyúlra
meg a szocliberális
erkölcsi
kódex
szerint
nem lőnek,
vagy legalábbis
nem ajánlatos.
THÜRMER
GYULA
|