Cikkek
 

MAGYARORSZÁG

AKIT KIRUGTAK, MERT BESZÉLT

Egy fiatal buszvezető nyíltan is kritizálni merte a BKV-vezetést, fel merte hívni a figyelmet hibáikra, hiányosságaikra. A múlt héten ezért végleg kirúgták a munkahelyéről. Molnár Ferenc az alábbiakban mesél a BKV-nál uralkodó állapotokról, érdekviszonyokról. További részletek a www.egyuttmegyunk.uw.hu oldalon találhatóak.

– A hétköznapi emberek keveset tudnak a BKV belső dolgairól. Milliós végkielégítések, szakértői díjak, egymást váltó vezérigazgatók. Mi van ezek mögött?

– A BKV állam az államban. Évek óta csak a pénzt pumpálják bele – főváros, állam, jegybevétel... Ráadásul, ami igazán hozta a pénzt, a reklámok – na azt a részt már több éve eladták évi 500 millióért, ami azért nevetségesen kevés. A BKV-nál az jut, jutott feljebb, aki befogta a száját az itt zajló pazarlásról, visszaélésekről. Ezért van, hogy aki távozott, jó pénzt kapott a hallgatásért – ezért vannak a “végkielégítések”.
  Nem véletlen, hogy rengeteg bukott politikus, mint Regőczi Miklós, vagy a politikusok barátai kerültek magas beosztásba: hogy ők is jól járjanak.
  Senki sem ellenőrizte a gazdaságosságot, mert akkor más „haver” érdekeit sértette volna. Erről egyébként Antal Attila, a tavasszal távozó vezérigazgató is nyilatkozott. Akinek pedig nincs hátszele, mint Somodi László kirúgott vezérigazgató-helyettesnek, rákenik a hibáikat.

– Mi igaz abból, hogy a BKV-t privatizálják, és ágazatokra darabolják? Külföldi befektetőkről hallani...

– Teljes mértékben igaz! Ha a BKV-t szétszedik, „egyszerűsítik”, akkor az tömeges elbocsájtásokat fog eredményezni. Azok a „befektetők” pedig, akik megkapják a BKV ágazatait, zsebbe fognak fizetni a fővárosnak és a BKV privatizációját irányító embereknek. Egyes emberek zsebébe fognak fizetni, mint ahogyan éveken át a különböző beszerzési kiírások esetében. Jól jár a befektető, mert így egymaga gazdálkodhat a befolyó pénzzel, a tömegközlekedés színvonala pedig senkit nem érdekel. Meg is éri megvenni: a dunai hajózás és a sikló ma is nyereséges!

– Ki, kik a felelősek a BKV mai állapotáért?

– Elsősorban Demszky Gábor, továbbá a BKV eddigi felsővezetése a felelős. A saját véleményem az, hogy Demszky ebben a városban 17 éven át azt csinált büntetlenül, amit akart. Senki sem meri felelősségre vonni, és akik helyette lennének, azok ugyanazt csinálnák. A befektetők, a haverok, a saját gazdagodásuk érdekében tönkreteszik a fővárost. Már csak egy megoldás van! Összefogni az összes olyan szakmában dolgozó, becsületes embereknek, akiket a privatizáció tolvajzsákjába akarnak lökni.

Végre sikerült nekik...

Végre sikerült a BKV-nak megszabadulni egy igen zavaró tényezőtől: tőlem. (Legalábbis ezt hiszik!) Azzal, hogy 2008. november 5-én azonnali hatállyal kirúgtak. Az indok, hogy egy éven belül 5 alkalommal szegtem meg a BKV-nál előírt munkafegyelmet.

 

 

 

 

Így történt:

  2008. január 31. – pár perccel korábban, 23:00 körül érkeztem a garázsba.
  2008. május 20. – engedély nélküli nyilatkozattétel.
  2008. augusztus 8. – engedély nélküli nyilatkozattétel 2.
  2008. augusztus 11. – igazolatlan nap (mely napon ki akartak rúgni a második nyilatkozattétel miatt, de a közvélemény hatására ezt nem merték).
  2008. október 6. – feltettem az i-re a pontot, mert 40 km-es sebesség-korlátozásnál a BKV saját traffipaxával 48 km-t mért a járművemen.
  Kirúgásom csak azért váratott novemberig, mert két hétig a BKV jogi osztályával egyeztettek a felső vezetők, hogy jogilag sima legyen az azonnali hatályú elbocsátásom.
  Mindenki tudja, hogy ezért soha nem rúgtak ki még senkit. Sem az első, sem az ötödik pont nem olyan súlyos, hogy az a munkaviszonyomat veszélyeztethette volna. A többi indok volt a valós. Az, hogy nem hallgattam. A 15 éves BKV-s járművezetői múltamból 10 éve vezetek autóbuszt, balesetmentesen, bármiféle utaspanasz nélkül.
  Az is érdekes, hogy aki elküldött, az Bólya László forgalmi szolgálatvezető volt. Ő már nyáron, a nyilatkozattételem miatt kirúgott volna. „Sajnos” épp szabadságon volt.
  Az én munkafegyelmem azért volt tűrhetetlen, mert a BKV nem bírta elviselni azt, hogy valaki kritizálni meri az évek óta tartó hazudozást, lopást, igazságtalanságokat.
  Megjegyzés a megalkuvóknak: mindig voltak és lesznek is olyan jellemtelen emberek a BKV-nál, akik egy jobb beosztásért, pár nap Á.F.I.-ért (átlaggal fizetett nap, amit nem kell ledolgozni), közös sörözgetésért elárulják még az anyjukat is. Szakszervezeti vezetők szép számmal. De melyik munkahelyen nincs ilyen ebben az országban? A BKV-t is lassan, de biztosan privatizálják. Ezek az emberek pedig szemrebbenés nélkül segítik ezt a folyamatot. Az elmúlt fél évben azok, akik próbáltak valamit tenni mindez ellen, más érdekeit sértették. Antal Attila el is ment egészségügyi okokra hivatkozva. Somodi László volt vezérigazgató-helyettest, aki kritizálni merte őket, egyszerűen kirúgták és rákenték a Paraméterkönyv minden hibáját. Neki munkaügyi bíróságon van az ügye, amit meg fog nyerni pár éven belül – de addigra már BKV sem lesz.

        MOLNÁR FERENC