AKIT
KIRUGTAK, MERT
BESZÉLT
|
Egy
fiatal buszvezető nyíltan
is kritizálni merte
a BKV-vezetést, fel
merte hívni a figyelmet
hibáikra, hiányosságaikra.
A múlt héten
ezért végleg
kirúgták a
munkahelyéről. Molnár
Ferenc az alábbiakban
mesél a BKV-nál
uralkodó állapotokról,
érdekviszonyokról.
További részletek
a www.egyuttmegyunk.uw.hu
oldalon találhatóak.
–
A hétköznapi
emberek keveset tudnak a
BKV belső dolgairól.
Milliós végkielégítések,
szakértői díjak,
egymást váltó
vezérigazgatók.
Mi van ezek mögött?
–
A BKV állam az államban.
Évek óta csak
a pénzt pumpálják
bele – főváros, állam,
jegybevétel... Ráadásul,
ami igazán hozta
a pénzt, a reklámok
– na azt a részt
már több éve
eladták évi
500 millióért,
ami azért nevetségesen
kevés. A BKV-nál
az jut, jutott feljebb,
aki befogta a száját
az itt zajló pazarlásról,
visszaélésekről.
Ezért van, hogy aki
távozott, jó
pénzt kapott a hallgatásért
– ezért vannak a
“végkielégítések”.
Nem véletlen,
hogy rengeteg bukott politikus,
mint Regőczi Miklós,
vagy a politikusok barátai
kerültek magas beosztásba:
hogy ők is jól járjanak. Senki
sem ellenőrizte a gazdaságosságot,
mert akkor más „haver”
érdekeit sértette
volna. Erről egyébként
Antal Attila, a tavasszal
távozó vezérigazgató
is nyilatkozott. Akinek
pedig nincs hátszele,
mint Somodi László
kirúgott vezérigazgató-helyettesnek,
rákenik a hibáikat.
–
Mi igaz abból, hogy
a BKV-t privatizálják,
és ágazatokra
darabolják? Külföldi
befektetőkről hallani...
–
Teljes mértékben
igaz! Ha a BKV-t szétszedik,
„egyszerűsítik”,
akkor az tömeges elbocsájtásokat
fog eredményezni.
Azok a „befektetők” pedig,
akik megkapják a
BKV ágazatait, zsebbe
fognak fizetni a fővárosnak
és a BKV privatizációját
irányító
embereknek. Egyes emberek
zsebébe fognak fizetni,
mint ahogyan éveken
át a különböző
beszerzési kiírások
esetében. Jól
jár a befektető,
mert így egymaga
gazdálkodhat a befolyó
pénzzel, a tömegközlekedés
színvonala pedig
senkit nem érdekel.
Meg is éri megvenni:
a dunai hajózás
és a sikló
ma is nyereséges!
–
Ki, kik a felelősek a BKV
mai állapotáért?
–
Elsősorban Demszky Gábor,
továbbá a
BKV eddigi felsővezetése
a felelős. A saját
véleményem
az, hogy Demszky ebben a
városban 17 éven
át azt csinált
büntetlenül, amit
akart. Senki sem meri felelősségre
vonni, és akik helyette
lennének, azok ugyanazt
csinálnák.
A befektetők, a haverok,
a saját gazdagodásuk
érdekében
tönkreteszik a fővárost.
Már csak egy megoldás
van! Összefogni az
összes olyan szakmában
dolgozó, becsületes
embereknek, akiket a privatizáció
tolvajzsákjába
akarnak lökni.
Végre
sikerült
nekik...
Végre
sikerült
a BKV-nak megszabadulni
egy igen zavaró
tényezőtől:
tőlem. (Legalábbis
ezt hiszik!)
Azzal, hogy
2008. november
5-én
azonnali hatállyal
kirúgtak.
Az indok, hogy
egy éven
belül 5
alkalommal szegtem
meg a BKV-nál
előírt
munkafegyelmet.
|
Így
történt:
2008.
január 31.
– pár perccel korábban,
23:00 körül érkeztem
a garázsba. 2008.
május 20.
– engedély nélküli
nyilatkozattétel. 2008.
augusztus 8. –
engedély nélküli
nyilatkozattétel
2. 2008.
augusztus 11.
– igazolatlan nap (mely
napon ki akartak rúgni
a második nyilatkozattétel
miatt, de a közvélemény
hatására ezt
nem merték). 2008.
október 6.
– feltettem az i-re a pontot,
mert 40 km-es sebesség-korlátozásnál
a BKV saját traffipaxával
48 km-t mért a járművemen.
Kirúgásom
csak azért váratott
novemberig, mert két
hétig a BKV jogi
osztályával
egyeztettek a felső vezetők,
hogy jogilag sima legyen
az azonnali hatályú
elbocsátásom.
Mindenki
tudja, hogy ezért
soha nem rúgtak ki
még senkit. Sem az
első, sem az ötödik
pont nem olyan súlyos,
hogy az a munkaviszonyomat
veszélyeztethette
volna. A többi indok
volt a valós. Az,
hogy nem hallgattam. A 15
éves BKV-s járművezetői
múltamból
10 éve vezetek autóbuszt,
balesetmentesen, bármiféle
utaspanasz nélkül.
Az is érdekes,
hogy aki elküldött,
az Bólya László
forgalmi szolgálatvezető
volt. Ő már nyáron,
a nyilatkozattételem
miatt kirúgott volna.
„Sajnos” épp szabadságon
volt. Az
én munkafegyelmem
azért volt tűrhetetlen,
mert a BKV nem bírta
elviselni azt, hogy valaki
kritizálni meri az
évek óta tartó
hazudozást, lopást,
igazságtalanságokat. Megjegyzés
a megalkuvóknak:
mindig voltak és
lesznek is olyan jellemtelen
emberek a BKV-nál,
akik egy jobb beosztásért,
pár nap Á.F.I.-ért
(átlaggal fizetett
nap, amit nem kell ledolgozni),
közös sörözgetésért
elárulják
még az anyjukat is.
Szakszervezeti vezetők szép
számmal. De melyik
munkahelyen nincs ilyen
ebben az országban?
A BKV-t is lassan, de biztosan
privatizálják.
Ezek az emberek pedig szemrebbenés
nélkül segítik
ezt a folyamatot. Az elmúlt
fél évben
azok, akik próbáltak
valamit tenni mindez ellen,
más érdekeit
sértették.
Antal Attila el is ment
egészségügyi
okokra hivatkozva. Somodi
László volt
vezérigazgató-helyettest,
aki kritizálni merte
őket, egyszerűen kirúgták
és rákenték
a Paraméterkönyv
minden hibáját.
Neki munkaügyi bíróságon
van az ügye, amit meg
fog nyerni pár éven
belül – de addigra
már BKV sem lesz.
MOLNÁR
FERENC
|