Az
amerikai
karikatúra
kétségkívül
kifigurázza
Cipi
Livni
izraeli
külügyminisztert,
azonban
a
hölgy
heteken
keresztül
elutasította
az
arab
országok
béketervét,
1300
ember,
gyerekek,
nők
haláláért
felelős
|
Három
hétnyi
terrortámadás
után
a
hétvégén
Izrael
leállította
katonáit.
Miért
most?
Az
1300
palesztin
áldozat
hatotta
meg
Tel
Aviv
urait?
Ugyan
kérem.
Megírtuk:
Izrael
azért
támadta
meg
a
Gáza
övezetet,
mert
kormánya
népszerűséget
remélt
egy
győztes
háborútól.
Februárban
Izraelben
lesz
is
parlamenti
választás,
a
mostani
bal-közép
koalíció
népszerűségi
indexe
emelkedett
is
az
elmúlt
hetekben. Izrael
azért
is
támadott,
mert
ebben
a
három
hétben
legfőbb
szövetségese
ezzel
nem
veszített
semmit.
Mert
valljuk
meg,
a
vérbe
fagyott
gyerekek
és
asszonyok
látványa
a
Fehér
Háznak
is
kényes
téma,
nehezen
kommunikálható
kérdés.
Csak
épp
Washingtonban
január
20-ig
nem
kellett
semmiért
sem
mentegetőzni,
George
W.
Busht
már
nem
érdekli
népszerűsége,
de
Barack
Obamának
is
könnyebb,
ha
beiktatásáig
lerendeződik
néhány
kényes
kérdés
a
Közel-Keleten.
Mega-kampányát
pénzelő
üzletemberek
ezt
is
elvárták
tőle,
üzleti
és
vallási
alapon
egyaránt. Nem
jött
rosszul
persze
a
háború
a
Hamasz
vezetőinek
sem,
a
Gázai
övezet
lakosságának
problémáit
nem
tudták
megoldani,
a
mindennapok
kudarcairól
pedig
a
„honvédő
háború”
elvonja
a
figyelmet.
Ezért
érdemes
a
rakétatámadásokat
is
felerősíteni,
bevállalni
a
provokátor
szerepét.
Kár,
hogy
minderről
sem
Tel-Avivban,
sem
Gázában
nem
kérdeztek
meg
senkit.
|
Honatyáink
aggódnak
a lakosság
egészségéért.
Budapesten
és
több
vidéki
nagyvárosban
is szmogriadót
rendeltek
el, felkérték
az állampolgárokat
ilyen-olyan
rendszámú,
dízel
üzemű
járműveik
„pihentetésére”.
Szép
lenne ez
a gondolat,
ha egyébként
nem tennének
meg mindent
annak érdekében,
hogy környezetszennyezésünk
ne emelkedjen
évről
évre
radikális
mértékben.
Mire
gondolok?
A füstfelhőt
eregető
autóbuszokra,
teherautókra,
kamionokra.
Melyek üzemeltetését,
közlekedését
milliárdos
autópályák,
autóutak
építésével,
de a négyes
metró
ostoba útvonalú
eszkábálásával
is támogatják.
Mert ugye,
az világos,
hogy nem
a háziasszony
kisautója
okozza a
legnagyobb
kárt… De
erről nem
ildomos
beszélni
felsőbb
körökben:
ha nem épül
autópálya,
miből lehet
lopni? Ha
vasútvonalakat
fejlesztenének,
melyekre
a teherszállító
járműveket
fel lehetne
rakni, s
csak a legszükségesebb
távolságra
kellene
őket üzemeltetni,
hol lenne
az üzlet?
Azért
nem lehetne
kilométerenként
egy milliárdot
– vagy még
többet
– elszámolni.
Ráadásul
mennyi pénz
kiesne,
ha a monstrumok
kevesebbet
tankolnának!
Arról
már
nem is beszélve,
hogy a biztosítóknak
milyen rossz
lenne, ha
behemótjaink
nem okoznának
lépten-nyomon
balesetet!
Szeretett
fővárosunkban
a legszebb
a helyzet.
A négyes
metró
„kiválóan”
elhelyezett
állomásainak
építésével
annyi dugót
okoznak,
annyi fölösleges
kipufogó-gázt
juttatva
a levegőbe,
amivel egy
kisebb falvat
meg lehetne
fojtani.
Nem baj,
hogy szegény
metrószerelvény
hosszabb,
mint a Rákóczi
tér
– Blaha
Lujza tér
távolság!
Nem baj,
hogy ezen
a vonalon
villamos
üzemel,
ami egyébként
is környezetkímélő!
Az az igazán
nagy baj,
hogy ezzel
a botrányos
költségeket
okozó
hálózattal
nem a városhoz
közeli
települések
lakóinak
közlekedését
segítik
elő, mentesítik
őket az
autóhasználattól.
Itt tényleg
értelme
lett volna
alagutat
építeni:
ha Kelenföldet
vagy Budaörsöt
összekötötték
volna, mondjuk
a Keleti
pályaudvarral,
mennyien
választanák
ezt inkább
a dugó,
az autózás
helyett?
Sokan. Bár
ahhoz is
meg kellett
volna oldani,
hogy a külvárosokban
parkoló
legyen,
s az embereknek
megérje
tömegközlekedést
használni.
Na
igen, tömegközlekedés.
A szmogriadó
idején
a BKV járatai
korlátlanul
közlekedhettek.
Persze nem
ingyenesen,
hogy az
autós
valóban
elgondolkozzon
a jármű
hanyagolásán!
Csak úgy,
hagyományosan,
méregdrágán.
Aki valaha
is találkozott
az ezeréves
buszok füstjével,
sejti, elkelne
némi
zöldkártya-ellenőrzés.
De arra
nem jut
pénz,
hogy ezeket
lecseréljék.
Arra, hogy
a Bocskai
utat összekössék
a Móricz
Zsigmond
körtérrel,
metróval,
ahol szintén
jár
villamos,
na arra
jut. Szomorú,
hogy eddig
jutottunk:
szmogriadóra
van szükség,
hogy a lakosság
ne fulladjon,
ne vakuljon
meg. Szomorú,
hogy magas
a szállópor-koncentráció.
Szomorú,
hogy intézkedésre
van szükség.
Még
szomorúbb,
hogy az
egész
csak porhintés.
|