PÚJABB
SIKERES
MUNKÁSPÁRTI AKCIÓ
A
SUZUKINÁL
|
Február
4-én
reggel
fél
hatkor
a
munkáspártiak
ismét
„ostrom
alá
vették”
az
esztergomi
Suzukit.
Már
rutinosan
vegyültek
el
a
dolgozók
között,
és
észrevétlenül
széledtek
szét
a
gyár
területén.
Tény,
hogy
néhányuk
már
úgy
jár
a
Suzukihoz,
mintha
haza
menne. Az
akcióban
részt
vettek
új
elvtársak
is.
Meggyes
Zoltán
előző
hét
csütörtökön
vette
át
a
tagkönyvét,
s
máris
benne
volt
a
mélyvízben.
Az
aktivisták
ezúttal
új
röplapokkal
érkeztek.
Míg
korábban
a
Suzuki
dolgozóihoz
szóló
anyagot
terjesztették,
most
a
„Megérte?
Ezt
akartad?”
című
munkáspárti
vádiratot
juttatták
el
a
gyár
dolgozóihoz.
A
szóróanyag
jól
vizsgázott
a
gyakorlatban.
Nem
csak
azért,
mert
közel
ezer
darab
munkáskézbe
került,
és
onnan
egyenesen
a
gyárba.
Azért
is,
mert
néhány
nap
múlva
pozitív
visszajelzések
érkeztek
a
szervezőkhöz.
Többen
elmondták,
mennyire
tetszik
nekik
a
szórólap
tartalma:
érthető,
érvekkel,
tényekkel
alátámasztott,
minden
szavában
igaz
és
felvállalható.
Tapasztalatuk
a
jövőre
nézve
és
mindenki
számára
hasznos:
a
szórólap
jól
alkalmazható,
csak
oda
kell
adni
az
embereknek. A
kezdeményezés
ismét
eredményes
volt,
de
lehet,
nem
csak
az
aktivisták
lelkesedése
tette
azzá.
Tény,
hogy
a
biztonsági
szolgálat
emberei
csak
az
akció
végén
kérték
fel
őket
a
távozásra.
Szimpátia?
Szolidaritás?
Esetleg
annak
a
kifejezése,
hogy
a
Munkáspárt
nemrégiben
felvette
a
kapcsolatot
a
Vagyonvédelmi
Szakszervezeti
Szövetséggel,
melynek
során
feltárták
a
biztonsági
szolgálat
dolgozóinak
helyzetét,
és
hatékony
lépések
várhatóak
az
érdekükben? Ezekre
a
kérdésekre
majd
egy
következő
Suzukis
akciónál
talán
választ
kapunk.
Vagy
máshol,
ahol
ismét
kifejezzük
szolidaritásunkat
a
dolgozókkal,
vagyonőrökkel,
a
kizsákmányolt
néprétegekkel.
|
Vigyed!
Terjeszd!
Magyarázd!
Elkészült
a
„Megérte?
Ezt
akartad?”
című
röplap.
A
megyei
elnökségek
ezekben
a
napokban
vehetik
át.
Most
van
muníció,
pártszervezeteink,
aktivistáink
most
országszerte
dolgozhatnak
vele.
A
cél
nem
az,
hogy
a
postaládákba
szórjuk
szét,
hanem
hogy
keressünk
fel
személyesen
minél
több
embert,
és
beszélgessünk
velük.
A
városokban,
megyeszékhelyeken
szervezzünk
nyilvános
utcai
kitelepüléseket,
s
adjuk
kézbe
a
munkáspárt
értékelését
a
rendszeváltás
húsz
esztendejéről.
A
fiataljaink,
a
megyei
elnökségekkel
közösen
a
következő
hónapokban
akciókat
szerveznek
azokhoz
a
gyárakhoz
is,
ahonnan
ezekben
a
hetekben
munkások
százait,
ezreit
bocsájtják
el
–
többek
között
az
esztergomi
Suzukihoz,
a
dunaújvárosi
Hankookhoz,
a
hatvani
Bosch-hoz,
a
győri
Audihoz,
de
Pécsre,
Debrecenbe
és
Komárom
megyei
cégekhez
is. A
február-márciusi
országos
akciónkat
a
legtudatosabban
használjuk
fel
arra,
hogy
az
európai
parlamenti
választások
előtt
minél
több
új
szimpatizánst,
támogatót
találjunk,
s
vegyük
fel
őket
az
un.
„ezres
listákra”,
azok
sorába,
akiket
néhány
hónap
múlva
a
kopogtatócédulákért
is
felkereshetünk.
|
A
kormánynak
nem érdeke
a vasúti
személyszállítás
színvonalának
javítása,
ugyanakkor
makacsul
ellenáll
az olyan
követeléssel
szemben
is, hogy
a dolgozók
részesedjenek
a MÁV
privatizációs
bevételéből
(melyet
Kóka
János
anno megígért)
– hangzott
el Konkoly
István
ügyvivőtől
a Vasutasok
és
Közlekedésben
Dolgozók
Demokratikus
Munkástanácsának
szokásos
év
eleji, kecskeméti
munkásgyűlésén.
Az ügyvivő
szerint
a vasút
belekerült
egy olyan
spirálba,
amelyből
nehéz
lesz kijutni.
Nagy a szakadék
a jól
fizetett
szakszervezeti
vezetők
és
a tagság
között
is. Míg
egy szakszervezeti
elnök
megteheti,
hogy 25
millió
forintos
autóval
közlekedjen,
és
csak a saját
karrierjét
építse,
a munkavállalókra
nem fordít
figyelmet.
Kirívó
esetekről
is beszámolt:
decemberben
a Keleti
pályaudvaron
jegyvizsgáló
nővel végeztették
az egyik
vonat indulás
előtti fékpróbáját,
úgy,
hogy előbb
a mozdonyvezetőt
kérdezte:
hogyan is
kell azt
csinálni? Kőváry
Antal, a
munkástanács
húsz
éve
megválasztott
elnöke
és
Kollár
Károly,
etikai bizottsági
elnök
kíméletlenül
ostorozta
a kormányt
a tervezett
újabb
megszorítások
miatt. Fontolgatják
a minimálbér
és
a családi
pótlék
adóztatását,
azonban
a vagyonadót
óvatosan
kezelik,
holott ehhez
kellene
hozzányúlni
elsősorban.
Kőváry
azt mondta,
az átkosnak
nevezett
Kádár-rendszer
családokat
és
a társadalom
többségét
védő
szociális
elemeit
helyes volna
ma is emberközpontúan
alkalmazni.
Erre viszont
a jelenlegi
kormány
nem képes
és
nem is alkalmas. Tehetetlen
a kormány.
Ennek tulajdonították
a munkásgyűlés
résztvevői,
hogy hagyja
felszámolni
a munkahelyeket,
eltűri,
hogy a külföldi
befektetők
bezárják
az üzemeiket,
és
emberek
ezreit tegyék
az utcára.
Ha szükséges,
akár
további
kölcsönökkel
is munkahelyeket
kell létrehozni,
hogy ne
kerüljenek
annyian
katasztrofális
helyzetbe.
A vasutasokon
az idén
4 százalék
fölötti
béremelés
segíthetne.
KOHL
ANTAL
|