Cikkek
 

MUNKÁSPÁRT

PÚJABB SIKERES MUNKÁSPÁRTI
AKCIÓ A SUZUKINÁL

Február 4-én reggel fél hatkor a munkáspártiak ismét „ostrom alá vették” az esztergomi Suzukit.
  Már rutinosan vegyültek el a dolgozók között, és észrevétlenül széledtek szét a gyár területén. Tény, hogy néhányuk már úgy jár a Suzukihoz, mintha haza menne.
  Az akcióban részt vettek új elvtársak is. Meggyes Zoltán előző hét csütörtökön vette át a tagkönyvét, s máris benne volt a mélyvízben.
  Az aktivisták ezúttal új röplapokkal érkeztek. Míg korábban a Suzuki dolgozóihoz szóló anyagot terjesztették, most a „Megérte? Ezt akartad?” című munkáspárti vádiratot juttatták el a gyár dolgozóihoz. A szóróanyag jól vizsgázott a gyakorlatban. Nem csak azért, mert közel ezer darab munkáskézbe került, és onnan egyenesen a gyárba. Azért is, mert néhány nap múlva pozitív visszajelzések érkeztek a szervezőkhöz. Többen elmondták, mennyire tetszik nekik a szórólap tartalma: érthető, érvekkel, tényekkel alátámasztott, minden szavában igaz és felvállalható. Tapasztalatuk a jövőre nézve és mindenki számára hasznos: a szórólap jól alkalmazható, csak oda kell adni az embereknek.
  A kezdeményezés ismét eredményes volt, de lehet, nem csak az aktivisták lelkesedése tette azzá. Tény, hogy a biztonsági szolgálat emberei csak az akció végén kérték fel őket a távozásra. Szimpátia? Szolidaritás? Esetleg annak a kifejezése, hogy a Munkáspárt nemrégiben felvette a kapcsolatot a Vagyonvédelmi Szakszervezeti Szövetséggel, melynek során feltárták a biztonsági szolgálat dolgozóinak helyzetét, és hatékony lépések várhatóak az érdekükben?
  Ezekre a kérdésekre majd egy következő Suzukis akciónál talán választ kapunk. Vagy máshol, ahol ismét kifejezzük szolidaritásunkat a dolgozókkal, vagyonőrökkel, a kizsákmányolt néprétegekkel.

 

Vigyed! Terjeszd!
Magyarázd!

Elkészült a „Megérte? Ezt akartad?” című röplap. A megyei elnökségek ezekben a napokban vehetik át. Most van muníció, pártszervezeteink, aktivistáink most országszerte dolgozhatnak vele. A cél nem az, hogy a postaládákba szórjuk szét, hanem hogy keressünk fel személyesen minél több embert, és beszélgessünk velük. A városokban, megyeszékhelyeken szervezzünk nyilvános utcai kitelepüléseket, s adjuk kézbe a munkáspárt értékelését a rendszeváltás húsz esztendejéről. A fiataljaink, a megyei elnökségekkel közösen a következő hónapokban akciókat szerveznek azokhoz a gyárakhoz is, ahonnan ezekben a hetekben munkások százait, ezreit bocsájtják el – többek között az esztergomi Suzukihoz, a dunaújvárosi Hankookhoz, a hatvani Bosch-hoz, a győri Audihoz, de Pécsre, Debrecenbe és Komárom megyei cégekhez is.
  A február-márciusi országos akciónkat a legtudatosabban használjuk fel arra, hogy az európai parlamenti választások előtt minél több új szimpatizánst, támogatót találjunk, s vegyük fel őket az un. „ezres listákra”, azok sorába, akiket néhány hónap múlva  a kopogtatócédulákért is felkereshetünk.

 

VASUTASOK MUNKÁSGYŰLÉSE

A kormánynak nem érdeke a vasúti személyszállítás színvonalának javítása, ugyanakkor makacsul ellenáll az olyan követeléssel szemben is, hogy a dolgozók részesedjenek a MÁV privatizációs bevételéből (melyet Kóka János anno megígért) – hangzott el Konkoly István ügyvivőtől a Vasutasok és Közlekedésben Dolgozók Demokratikus Munkástanácsának szokásos év eleji, kecskeméti munkásgyűlésén. Az ügyvivő szerint a vasút belekerült egy olyan spirálba, amelyből nehéz lesz kijutni. Nagy a szakadék a jól fizetett szakszervezeti vezetők és a tagság között is. Míg egy szakszervezeti elnök megteheti, hogy 25 millió forintos autóval közlekedjen, és csak a saját karrierjét építse, a munkavállalókra nem fordít figyelmet. Kirívó esetekről is beszámolt: decemberben a Keleti pályaudvaron jegyvizsgáló nővel végeztették az egyik vonat indulás előtti fékpróbáját, úgy, hogy előbb a mozdonyvezetőt kérdezte: hogyan is kell azt csinálni?
  Kőváry Antal, a munkástanács húsz éve megválasztott elnöke és Kollár Károly, etikai bizottsági elnök kíméletlenül ostorozta a kormányt a tervezett újabb megszorítások miatt. Fontolgatják a minimálbér és a családi pótlék adóztatását, azonban a vagyonadót óvatosan kezelik, holott ehhez kellene hozzányúlni elsősorban. Kőváry azt mondta, az átkosnak nevezett Kádár-rendszer családokat és a társadalom többségét védő szociális elemeit helyes volna ma is emberközpontúan alkalmazni. Erre viszont a jelenlegi kormány nem képes és nem is alkalmas.
  Tehetetlen a kormány. Ennek tulajdonították a munkásgyűlés résztvevői, hogy hagyja felszámolni a munkahelyeket, eltűri, hogy a külföldi befektetők bezárják az üzemeiket, és emberek ezreit tegyék az utcára. Ha szükséges, akár további kölcsönökkel is munkahelyeket kell létrehozni, hogy ne kerüljenek annyian katasztrofális helyzetbe. A vasutasokon az idén 4 százalék fölötti béremelés segíthetne.

KOHL ANTAL