Harminc milliárd forintba került eddig a Margit híd felújítása. Azonban nem, hogy az elképesztő költségekre nincs magyarázat – a kezdeti összeg 13 milliárd volt, már annyiból Ausztriában új hidat emelnek -, de maga a Margit híd sincs kész határidőre. A jelenlegi állás szerint az ideiglenes forgalomba adás időpontja körülbelül 111 napot csúszik, a híd felújításának végső határideje pedig 74 napot, így az csak 2011 júniusára várható. A miértre természetesen rengeteg választ talált a kivitelező cég, hasonlókat hallhattunk már a 4-es metróval és szinte az összes fővárosi megaberuházással kapcsolatban. Pedig a válasz egyszerű. Az SZDSZ és MSZP vezette főváros az elmúlt húsz évben, s főleg az elmúlt négy esztendőben minden egyes beruházásnál egy szempontot nézett: miképp lehet minél több pénzt ellopni. Példával élve: nem a kabáthoz varrták a gombot, hanem fordítva. Ha mondjuk a cél 100 millió forint közpénz elsikkasztása volt, akkor belevágtak egy útfelújításba. A kiszemelt beruházó a reálisnál kétszer akkora összeget kapott. Tehát, ha mondjuk 100 millióért fel lehetett újítani a Thököly út egy szakaszát, fizettek neki 250-et. Abból a vállalkozó visszaadott 100-at, 50 millió forintot pedig megtartott a hallgatásáért. Ha kellően pofátlanok voltak – s a körút kapcsán többször is azok voltak – akkor akár évente is elvégezték ugyanazt a munkát, ugyanott. A 4-es metró építése, a Margit híd felújítása ugyanezen az elven működik.
|
|